Çay ve Sağlık

Besin Değeri
Süt veya şekersiz içilen çay sıfır kaloridir. Birçok meşrubat ve içkilere gore çay yapmak sağlıklı bir alternatifdir.

Kafein

Hem çay hem de kahve içindeki kafeinin olumsuz etkisi ile ilgili birçok iddialar olmuştur. Çay kahve ile karşılaştırıldığında yaklaşık kahvenin yarısı miktarda kafein içerir, ki bu da fincan başına (190ml) yaklaşık 33mg kafein demektir.

Hidrasyon

Eski düşünceye göre çay gibi kafeinli içecekler, idrar söktürücü ve hidrasyon üzerinde olumsuz bir etkiye sahiptir.Potansiyel olarak susuzluğa teşvik eder.
Bir oturuşta tüketilen çay miktarı 300 mg’dan fazla kafein içermediği müddetçe idrar söktürücü etkisini göstermez. Bu da bir oturuşta altı veya yedi bardak çaya eşdeğerdir. Çayın %99 u su olduğu için günlük su gereksinimine katkı sağlar.

ÖZET

Çayın birçok ek sağlık yararları olduğu kanıtları vardır ve devam eden araştırmalar yakında bu sağlık iddialarını destekleyici kesin gerçekleri sağlayacaktır.

Daha fazla bilgi için www.tea.co.uk/tea-4-health sitesini ziyaret edin.

Bu arada biz de rahatı William Gladstone’un sözlerinde arayabiliriz (British statesman 1809 – 1898) Şayet üşüyorsan, çay seni ısıtacak. Şayet çok hararetin varsa, seni serinletecek. Şayet sıkıntılıysan, seni neşelendirecek.Şayet heyecanlandıysan,seni sakinleştirecektir.

Çay tıbbi bulgu olarak kabul edilmezken, nasıl da hepimize sağlık hissi ve refahı yansıtır.

Paylaşmak ister misiniz?

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus